سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق
سرخط خبرها

رئال به دنبال شکار بارسای بحران‌زده

  • کد خبر: ۱۵۲۹۸۷
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
رئال به دنبال شکار بارسای بحران‌زده
امشب، سومین ال‌کلاسیکوی فصل در کوپا‌دل‌ری برگزار می‌شود

شهرآرانیوز؛ دو غول فوتبال اسپانیا امشب برای سومین‌بار در این فصل به‌مصاف هم می‌روند. مرحله نیمه‌نهایی کوپا‌دل‌ری جایی است که بارسلونا و رئال را یک‌بار دیگر مقابل هم قرار داده بود و دو تیم برای فینالیست‌شدن در این رقابت‌ها، امشب بازی رفتشان را در سانتیاگوبرنابئو برگزار خواهند کرد.

مهر امسال اولین رویارویی این فصل دو تیم بود، دیداری از رقابت‌های لالیگا که به‌میزبانی رئال برگزار شد و شاگردان آنجلوتی توانستند در آن با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی برسند. اما بارسایی‌ها چند هفته پیش، این‌بار در فینال سوپرجام اسپانیا انتقام آن شکست را گرفتند و با نتیجه‌ای مشابه، مادریدی‌ها را شکست دادند. حالا درحالی‌که بلوگرانا با بحران مصدومیت ستاره‌هایش دست‌وپنجه نرم می‌کند، رئالی‌ها آماده می‌شوند بار دیگر برابر چشمان تماشاگرانشان شاگردان ژاوی را شکست دهند.

روزگار سخت ژاوی

بارسایی‌ها انتظار داشتند پس از فعال‌شدن چهار اهرم مالی و خرید‌های بزرگی مانند روبرت لواندوفسکی، تیمشان بتواند در همه جام‌های این فصل مدعی باشد. اما بارسا برای دومین سال پیاپی نه در لیگ قهرمانان و نه در لیگ اروپا شانس قهرمانی ندارد و حذف شده است. بارسا که به‌تازگی توانست فاتح سوپرجام اسپانیا شود، در لالیگا هم صدرنشین است، اما شکست غیرمنتظره ابتدای هفته آن‌ها برابر آلمریا باعث شد رئال‌مادرید بار دیگر شانس قهرمانی پیدا کند.

رئال خوب می‌داند که کسب یک پیروزی قاطعانه می‌تواند بارسا را بحران‌زده‌تر کند و حتی می‌تواند روی روند نتیجه‌گیری آبی‌واناری‌ها در لالیگا نیز اثر منفی بگذارد. حالا سرمربی جوان بارسایی‌ها درحالی به ال‌کلاسیکوی امشب پا می‌گذارد که شکست در این بازی می‌تواند تبعاتی سنگین‌تر از تصور برای ژاوی داشته باشد و حتی آینده‌اش را نیز به خطر بیندازد.

خلع سلاح بارسا در نبود ستاره‌ها

بارسلونا در حساس‌ترین مقطع فصل مصدومان مهمی هم دارد. عثمان دمبله که این فصل زیر نظر ژاوی اوج گرفته بود، دوباره به تنظیمات کارخانه برگشته و چند هفته‌ای است که به‌دلیل مصدومیت، از ترکیب بلوگرانا دور شده است. آنسو فاتی، دیگر غایب آن‌ها در خط هجومی برای بازی امشب به حساب می‌آید. اما مهم‌ترین غایب خط حمله آبی‌واناری‌ها بدون شک روبرت لواندوفسکی است که در جریان شکست ابتدای هفته مقابل آلمریا، مصدوم شد.

در این اوضاع، ژاوی برای چینش خط هجومی تیمش چالش سختی در پیش دارد، به‌ویژه که در خط میانی هم آن‌ها ستاره جوان تیمشان، پدری، را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت. پدری در این فصل به‌نوعی قلب تپنده بارسایی‌ها در میانه میدان بوده که تأثیر نبودش در دیدار مقابل آلمریا و یونایتد به چشم آمد.

برنابئو چشم‌انتظار نابودی دشمن دیرینه

برخلاف بارسا که روز‌های بحرانی را پشت‌سر می‌گذارد، رئالی‌ها کم‌کم درحال نزدیک‌شدن به وضع ایدئالی در این فصل هستند. شاگردان آنجلوتی ابتدای هفته نتوانستند در لالیگا نتیجه‌ای بهتر از تساوی مقابل اتلتیکومادرید کسب کنند، اما بدون شک در بازی امشب مصمم‌اند با یک پیروزی قاطعانه، انتقام شکست چند هفته پیششان مقابل بارسا در فینال سوپرجام اسپانیا را بگیرند و در همین بازی رفت، کار حذف تیم بحران‌زده ژاوی از کوپا‌دل‌ری را تا حد زیادی تمام کنند. البته رئالی‌ها هم برای این بازی سه بازیکنشان را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت. داوید آلابا و بنجامین مندی در فاز دفاعی و رودریگو در بخش هجومی، غایبان مادریدی‌ها در تمرینات روز‌های گذشته بودند.

دراین‌بین، دو مدافع مصدوم رئال قطعا این دیدار را از دست داده‌اند، اما رودریگو شرایط بهتری دارد و در تلاش است خودش را به ال‌کلاسیکو برساند. یکی‌دیگر از حاشیه‌های این بازی به رویداد بهترین‌های فیفا برمی‌گردد. رئالی‌ها به‌دلیل قرارنگرفتن نام وینیسیوس بین برترین‌ها، به‌شدت از فیفا ناراضی بودند و این مراسم را تحریم کردند. همچنین، انتخاب مسی بالاتر از بنزما به‌عنوان بهترین بازیکن جهان، خشم آن‌ها را افزایش داد. حالا آنجلوتی از این دو ستاره تیمش خواسته است با درخشش بیشتر در بازی امشب، پاسخ این عملکرد فیفا را در زمین مسابقه و مقابل بارسلونا به بهترین شکل بدهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->